Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Pettused

Üks suurimatest IT-turvariskidest on tänapäeval pettused. Väga paljud on nende ohvriteks langenud, tihtipeale vanad või heausklikud inimesed. Halbadel juhtudel on inimesed jäänud kogu enda rahast ilma, väga halbadel juhtudel on jäänud pangale võlgu.

Esimene kaitse oleks nende vastu teha koolitusi. Kuigi tänapäeaval ka tegelikult tehakse neid ning üleüldiselt hoitakse seda teemad ka ajakirjanduses luubi all, langevad inimesed siiani isegi kõige lihtsamate petttuste ohvriteks. Ma arvan, et selles osas peaks muutma inimeste mõttelaadi: kui näed midagi, mis on liiga hea, et olla tõsi, siis see on üpris kindlasti pettus. Võibolla peaksid koolitused sisaldama endas ka reaalseid teste, mis aitaks inimesel sarnast mõttelaadi kujundada.

Reegel silmnähtava pettusega peaks olema; esimesel võimalusel raporteeri, kui märkad. Kui kurjategija kohta tuleb palju kaebusi, raskendab see natukenegi tema tegemisi. Leidub ka inimesi, kes "trollivad" pettureid ning loovad sellega contenti. Üks tuntumaid on Kitboga.

Tehnoloogia areng aitaks kindlasti petturite peatamisele kaasa, kuid seda on väga keeruline effektiivselt teostada. Kuna petukirjad ei pruugi kuigivõrd erineda meilidest, mida heatahtlikul eesmärgil saadetakse, on neid väga keeruline tehnoloogiliselt kasutaja eest ära peita või märgata. Osad meetmed on tänapäeval kasutuses, et näiteks kui kasutaja kohta tuleb palju raporteeringuid, siis pannakse konto kinni. Siiski pole see petturite jaoks kuigi suur probleem, sest alati on võimalik uue kontoga pettusi uuesti hakata tegema.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Uus meedia...?

Kolm põnevat IT-lahendust

IT juhtimine ja riskihaldus